Sibmas working group for digital acquisition of institutional and personal theatre archives

Within the framework of SIBMAS (the International Association of Libraries, Museums, Archives, and Documentation Centres of the Performing Arts), I joined a new working group for digital acquisition of institutional and personal theatre archives in September 2019. Led by Anna Lawaetz (Royal Danish Library), it brings together Doug Reside (New York Public Library), Juliette Riandey (National Dance Centre), Rime Touil (BnF), Nathalie Ferket (Center for Music and Performing Arts Heritage – CEMPER) and myself. This working group’s objective is to examine the issues and problems posed by the acquisition of natively digital documents by libraries and archives specializing in the performing arts.

Dans le cadre de la SIBMAS (société internationale des bibliothèques, des musées, archives et centres de documentation des arts du spectacle), j’ai rejoint en septembre 2019 un tout nouveau groupe de travail sur les traces numériques des arts de la scène. Dirigé par Anna Lawaetz (bibliothèque royale du Danemark), il réunit Doug Reside (New York Public Library), Juliette Riandey (Centre National de la Danse), Rime Touil (BnF), Nathalie Ferket (Center for Music and Performing Arts Heritage – CEMPER) et moi-même. L’objectif de ce groupe de travail est d’examiner les enjeux et les problématiques posées par l’acquisition de documents nativement numériques par les bibliothèques et centres d’archives spécialisés dans les arts de la scène.

Image : “Re: Walden”. Mise en scène de Jean-François Peyret © Christophe Raynaud

Retour vers les projets de recherche / Retour vers Performing arts documentation and preservation